Як повинно виглядати повідомлення про проведення електронних торгів

Підготовка оголошення про проведення електронних торгів – це один з основних етапів, через який потрібно пройти всім замовникам. Завдання організатора процедури полягає в тому, щоб надати всю основну інформацію про лот й зробити це таким чином, щоб користувачам було з нею просто ознайомитися.

На сьогодні, в чинному українському законодавстві прописані відповідні норми, яких потрібно обов’язково дотримуватися, коли мова йде про підготовку оголошення. Користувач, зацікавлений в тому, щоб взяти участь в торгах, може щохвилини перейти на сайт https://www.ueex.com.ua/eng/ueex/advisory-board/ і ознайомитися з реальними оголошеннями та всіма критеріями, які обов’язково висуваються до учасників.

Зазначимо, що ТБ “українська енергетична біржа” – це не один активний акредитований майданчик. В системі ПроЗорро можна знайти більше десяти таких сервісів і всі вони можуть гарантувати повну прозорість процедури та рівні умови для всіх користувачів, що бажають війти до переліку учасників.

Що прописується в інформаційному повідомленні про проведення електронних торгів

Вимоги до публікації оголошення – це справді важливий пункт, який повинен особливо детально розглядатися організатором торгів. Варто зазначити, що у випадку зі звичайними електронними торгами й процедурою з фіксованою ціною діють одні правила.

Перш за все, оголошення повинно містити в собі загальну інформацію про процедуру. Якщо говорити більш детально, то мова йде про наступні пункти:

  • Деталі про організатора процедури – сюди можна віднести електронну пошту, назву самого замовника, контактні номери й так далі;
  • Порядок участі в торгах для учасників та обов’язкові вимоги до кожного користувача, що подає заявку;
  • Дата, коли інформаційне повідомлення було завантажено до системи електронних торгів та ПроЗорро;
  • Відведений час, що дається на підготовку та проведення всієї процедури електронних торгів;
  • Час, коли розпочинається процедура електронних торгів;
  • Термін, що відводиться користувачам на подачу заявок. Відповідно, надсилати пропозиції після закінчення цього терміну вже немає сенсу;
  • Точний час, коли будуть закінчені торги;
  • Часовий діапазон, протягом якого повинний бути сплачений гарантійний внесок. Також, повинна бути вказана інформація про реквізити, назва банку, призначення проведеного платежу та номер особового рахунку;
  • Послідовність дій та умови, на яких переможець торгів зможе отримати своє майно;
  • Детальна інформація про відділ державної виконавчої службу, що відграє досить серйозну роль при проведенні всієї процедури.

Наявність всієї цієї інформації значно спрощує завдання потенційним учасникам, які швидко можуть знайти всі відомості, які важливі їм для того, щоб знати, як оформити заявку, коли її потрібно подавати та як пройти всю процедуру торгів без помилок.

При цьому, в повідомленні про проведення електронних торгів обов’язковою умовою є ще наявність інформації про сам лот.

Якщо говорити детальніше, то мова йде про наступні позиції:

  • Тип майна, що виставляється на торги;
  • Географічне положення майна;
  • Детальний опис лоту;
  • Назва виставленого на торги лоту;
  • Реєстраційний номер;
  • Наявність відеоматеріалів або звичайних зображень;
  • Обов’язковий розмір гарантійного внеску та термін, протягом якого він повинен бути внесений;
  • Ціна, з якої розпочинаються торги;
  • Мінімально допустимий крок пропозицій;

Це декілька моментів, які повинні бути обов’язково присутніми в повідомленні про проведення електронних торгів.

Де можна переглянути рейтинг міст в ПроЗорро Продажі

Популяризація формату електронних торгів призвела до того, що кількість проведених торгів у всіх українських містах тільки зростає. Різниця лише в тому, якими саме темпами йде цей ріст і яких конкретних напрямків в електронних торгах він стосується.

Для прикладу, можна привести статистику зі здачі в оренду нерухомого майна, що є одним з найбільш популярних напрямків, який стабільно тримає свою планку на високому рівні.

Найбільш успішним в цьому плані містом став Миколаїв, де було проведено 89% успішних аукціонів. На другій позиції закріпився Київ з 73% успішних торгів і така ж сама статистика спостерігається у Світловодську.  Досить непогано себе в цьому компоненті показало місто Чернівці, де було проведено 90% успішних аукціонів, але через умови низької конкуренції інші міста опинились на більш високій сходинці.

Таку ж саму статистику ви можете знайти, обравши будь-який інший напрямок в торгах. З кожним днем, ситуація з електронними торгами стає ще більш цікавою, тому ознайомлення з подібними статистичними спостереженнями точно не буде зайвою, а інколи може бути навіть корисною.